Hvis din beholder mangler et skillerum, hvis den er gået i stykker, eller hvis den ikke er blevet tømt, kan du sende en direkte henvendelse til kommunen ved at klikke på selvbetjening.
Hvis din beholder mangler et skillerum, hvis den er gået i stykker, eller hvis den ikke er blevet tømt, kan du sende en direkte henvendelse til kommunen ved at klikke på selvbetjening.
Du kan se hvornår din beholder bliver tømt næste gang i tømmekalenderen
Beholderen til rest- og madaffald tømmes hver 14. dag hele året.
Ved helårsboliger tømmes beholderen hver 14. dag hele året.
Ved sommerhuse tømmes beholderen hver 4. uge - i perioden 1. juni til 31. august tømmes beholderen hver 14. dag.
Det er ikke længere muligt at tilvælge eller få erstattet en affaldsbeholder på 370 L.
Kalundborg Kommune har besluttet at udfase denne størrelse affaldsbeholder på baggrund af vurdering og vejledning fra Arbejdstilsynet. Begrundelsen er at beholderens udformning og tyngdepunkt skaber et uhensigtsmæssigt arbejdsmiljø for skraldemanden.
Hvis du ønsker mere kapacitet til dit affald kan du vælge mellem beholdere på 190 L og 240 L.
Hvis du allerede har en 370 L som skal udskiftes på grund af skader på beholderen, vil denne blive udskiftet med en 240 L.
Hvis din beholder ikke er blevet tømt på grund af eksempelvis fejlsortering eller at beholderen ikke vendte korrekt med håndtagene udad, har skraldemanden hængt en hænger på, der forklarer årsagen.
Manglende tømning kan også skyldes driftsforstyrrelser eller anden grund til enkeltstående tilfælde af ruteomlægning. Se driftsstatus.
Skraldemanden kommer ikke altid på samme tidspunkt af dagen, når din beholder skal tømmes. Din beholder tømmes i tidsrummet mellem kl. 06.00 og 20.00 på tømmedagen. Vent derfor med at melde en manglende tømning til herefter eller dagen efter.
Hvis din beholder til papir/pap og metal/plast/mad- og drikkekartoner ikke er blevet tømt på grund af fejlsortering, skal fejlsorteringen udbedres inden næste tømning.
Papir, pap, metal og plast, der ikke kan være i beholderen kan afleveres sorteret på genbrugspladsen.
Du har mulighed for at bestille ekstra tømning af din beholder via vores selvbetjening. Se gebyrerne for ekstratømning her.
Hvis du er i tvivl om sortering kan du finde hjælp i den husstandsomdelte sorteringsvejledning eller her på hjemmesiden.
Hvis din beholder er gået i stykker i forbindelse med tømning og almindelig slid, udbedres skaden på kommunens regning.
Skyldes skaden hærværk, fyrværkeri eller andet, der ikke er sket i forbindelse med tømning af beholderen skal grundejeren selv betale for en ny beholder.
Kommunen står for reparation og udskiftning af beholdere med en leveringstid på 4 til 6 uger.
Har du ind imellem ekstra rest- og madaffald, kan du købe sækkemærker på kommunens biblioteker. Sækkemærkerne klæbes på en almindelig affaldssæk, som du stiller ved siden af din affaldsbeholder. Sækken tages med ved næstekommende tømning.
Sækkemærker sælges i pakker af 3 for 120 kr. De kan købes på bibliotekerne i Kalundborg, Gørlev, Høng, Ubby og Eskebjerg samt på færgekontoret på Sejerø.
Du har mulighed for at bestille ekstra tømning af dine beholdere.
Priser for ekstra tømning kan du se under priser, takster og gebyrer
Hvis størrelsen på din beholder ikke opfylder behovene kan du foretage et omvalg. Der pålægges et omvalgsgebyr på DKK 220 pr. omvalg.
Det er kun ejendommens ejer eller administrator, der kan ændre på ejendommens affaldsordning. Det er ejerens eller administratorens ansvar, at ejendommen er tilmeldt den nødvendige beholderkapacitet.
Der er forskellige affaldsbeholdere at vælge imellem, alt efter om du er parcelhusejer, sommerhusejer eller virksomhedsejer.
Du kan skifte til en større eller mindre beholder via vores selvbetjening.
Kommunen står for reparation og udskiftning af beholdere med en leveringstid på 4 til 6 uger.
Parcel- og sommerhusejere skal anvende én plastbeholder med to rum til henholdsvis rest- og madaffald samt én plastbeholder med to rum til henholdsvis papir/pap - metal/ plast/ drikkekarton.
Rest- og madaffald findes i størrelserne 190 l og 240 l.
Papir/pap – metal/plast/drikkekarton findes i størrelsen 240 l.
Derudover kan der anvendes ekstra plastbeholdere til madaffald og restaffald samt ekstra plastbeholdere til papir/pap og metal/plast/drikkekarton, som er med et rum.
Madaffald: Ekstra plastbeholdere findes i størrelserne 190 l og 240 l.
Restaffald: Ekstra plastbeholdere findes i størrelserne 190 l og 240 l.
Papir/pap: Ekstra plastbeholder findes kun i én størrelse på 240 l.
Metal/plast/drikkekarton: Ekstra plastbeholder findes kun i én størrelse på 240 l.
Ejere af boliger med fællesløsning kan vælge imellem plastbeholdere med to rum eller med et rum. Der skal dog vælges plastbeholdere til både rest- og madaffald samt til papir/pap - metal/plast/drikkekarton.
Plastbeholdere med to rum til rest- og madaffald findes i størrelserne: 190 l og 240 l.
Plastbeholdere med et rum til madaffald findes i størrelserne: 190 l og 240 l.
Plastbeholdere med et rum til restaffald findes i størrelserne: 190 l, 240 l, 660 l og 770 l.
Plastbeholdere med to rum til papir/pap - metal/plast/drikkekarton findes kun i 240 l.
Plastbeholdere med et rum til papir/pap findes i størrelserne 240 l og 660 l.
Plastbeholdere med et rum til metal/plast/drikkekarton findes i størrelserne 240 l og 660 l.
Ønsker du en påmindelse inden tømmedagen, kan du tilmelde dig vores sms-service. Du kan både vælge påmindelse via sms og e-mail.
Tilmeld/afmeld dig sms-service her
Ved tilmelding får du en påmindelse dagen før tømning, så du kan nå at stille beholderen frem.
Husk at sms-service er et ekstra tilbud til dig som borger i Kalundborg Kommune. Skulle påmindelsen udeblive, skal beholderen stadig stå klar på tømmedagen.
Afmeld SMS-service
Ønsker du at afmelde vores SMS-service, skal du følge samme link, som ved tilmelding.
Tilmeld/afmeld dig sms-service her
Afmelding af et mobilnummer følger samme procedure som tilmelding. Her skal du blot fjerne fluebenet.
Den kommunale storskraldsordning er nedlagt. Det er derfor ikke længere muligt at få afhentet storskrald af kommunen.
Vi henviser i stedet til private indsamlere eller genbrugspladserne.
Hvis din miljøkasse ikke er blevet afhentet og ombyttet til en tom, selvom du har tilmeldt din adresse, kan du melde det ind til os her:
Miljøkasse - fejl i forbindelse med ombytning
Her kan du også give os besked, hvis du ikke hare modtaget foringspose, der mangler adresselabel eller andet.