Priser og gebyrer

Hvad består affaldsgebyret af? Hvordan og hvornår opkræver vi det? Find svarene her.

Det samlede affaldsgebyr består af disse fire delgebyrer:

  1. Grundgebyr – det dækker vores administrationsomkostninger.
  2. Dagrenovationsgebyr – det dækker tømning af din beholder til rest/mad.
  3. Genanvendelige fraktioner – det dækker tømning af din beholder til papir/pap og metal/plast/drikkekarton samt behandling af affaldet.
  4. Genanvendelsesgebyr – det dækker diverse ordninger for genanvendelse, herunder genbrugspladser, tømning af flaskekuber, tømning af miljøkassen samt indsamling af batterier og småt elektronik.

Grundgebyr, dagrenovationsgebyr og tømning af din genanvendelige beholder til papir/pap og metal/plast/drikkekarton samt genanvendelsesgebyr er obligatorisk for alle husstande.

Sådan opkræver vi gebyret

Vi opkræver affaldsgebyret via ejendomsbidragsbilletten. Vi lægger ejendomsbidragsbilletten for året i din e-Boks i slutningen af januar. 

Der er ikke et indbetalingskort med, når du får din bidragsbillet. Det sender vi lige inden betalingsfristen, som er i marts. Du kan også tilmelde betalingen til Betalingsservice, så det kører automatisk fremover.

Se alle affaldsgebyrer