Er din konto blevet låst, har du glemt din adgangskode, eller ønsker du at lave en ny adgangskode?
Som ansat i Kalundborg Kommune har du mulighed for at logge på Citrix hjemmefra via nemadgang.
Hvis dit udstyr er udleveret fra Kalundborg Kommune, kan du bare logge på nemadgang, anvender du dit private udstyr, så skal du installere citrix.
Citrix til privat udstyr |
Windows | Mac/ipad |
Hvis du skal logge på Citrix fra dit private udstyr skal du installere følgende: |
|
Når du har installeret citrix på dit private udstyr, skal du blot lukke Receiverbilledet og logge på nemadgang.kalundborg.dk med SoloID eller NemID.
Citrix på Ipad |
Windows | Mac |
Hvis du skal logge på Citrix fra en iPad (linket skal åbnes direkte fra ipad) |
Skype |
Windows | Mac |
Hvis du skal bruge Skype på din computer, skal du installere en HDX-klient |
Når du har installeret citrix på dit private udstyr, skal du blot lukke Receiverbilledet og logge på https://nemadgang.kalundborg.dk (nyt vindue) med SoloID eller NemID.
SoloID | |
NemID |
Regler for eksterne konsulenters opkobling til Kalundborg Kommunes IT-Miljø
I forbindelse med support o.lign. er det muligt for eksterne konsulenter at opnå adgang til Kalundborg Kommunes IT-Miljø, med henblik på udelukkende at give IT-support og være behjælpelig med udvikling af nye IT-løsninger.
For at opnå adgang både internt fra Kalundborg Kommunes lokationer men også via vores webinterface (https://nemadgang.kalundborg.dk) er der visse betingelser der skal være opfyldt.
Adgangen gives kun til enkeltpersoner. Det er IKKE tilladt at der oprettes brugerkonti der deles af flere personer. Hvis en leverandør har flere konsulenter der skal have adgang, skal hver enkelt have sin egen brugerkonto.
Leverandøren har desuden pligt til at afmelde en konsulent, såfremt vedkommende ikke længere skal supportere Kalundborg Kommune.
Adgangen skal godkendes af Kalundborg Kommunes Digitaliserings- og IT chef.
Alle godkendte brugerkonti skal gennemgås mindst én gang om året, og tages op til vurdering. Konti der ikke længere benyttes skal slettes fra KK-domænet. Ved sletning bedes dette meddelt den enkelte leverandør.
Når leverandøren skal benytte sin konto, bedes vedkommende ringe til sin kontakt i kommunen. Brugerkonti åbnes for et kortere tidsrum ad gangen, afhængig af opgaven der skal udføres.
Der oprettes kun brugerkonto specifikt til de områder/servere der er relevant for den enkelte leverandør/konsulent.
Når brugerkontoen er godkendt og oprettet, fremsendes der e-mail til konsulenten om hvordan der kobles op til Kalundborg Kommune.
Formularen skal udfyldes og signeres af leder/chef.
Teamviewer bruges i forbindelse med support.
Når vi beder dig om at installere teamviewer, skal du klikke på linket og derefter oplyse bruger id og adgangskode til os, så vil vi kunne kigge med på din computer.
Hvis du ønsker at modtage driftsstatus på sms kan du tilmelde herunder